سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی بزرگان با اویند ما چرا نباشیم؟؟

به گزارش رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در گردهمایی مبلغان گفتمان انقلاب اسلامی که عصر شنبه در مسجد اهل‌بیت(ع) برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون با پیروزی‌های بسیاری همراه بوده است و این امر در جهان تأثیرگذاری بسیاری داشت و بیداری اسلامی نمونه‌ای از این تأثیرگذاری بود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با تأکید بر این‌که در مبارزات سوریه موازنه به نفع ایران و به نفع جبهه مقاومت است، ادامه داد: جمهوری اسلامی به یک ابرقدرت جهانی و منطقه‌ای تبدیل شده است، در هشت سال گذشته نیز پنج قدرت بزرگ برنده جهانی در سر مسأله هسته‌ای با ایران مذاکره می‌کنند.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی بر فراز همه دولت‌ها مسیر مستقیم خود را طی کرده است، ابراز کرد: باید به طور مداوم با بیان نقطه قوت‌ها و پیروزی‌ها امید را در جامعه تزریق کنیم و همچنین توجه کنیم که افراد بسیاری در راه انقلاب شهید شدند و رنج‌های بسیاری را تحمل کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با ضروری خواندن توجه به گفتمان انقلاب اسلامی ادامه داد: مبلغان توجه کنند  اگر در حوزه مباحث تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی مطالعه نکرده‌اند وارد نشوند و  بلکه به طور کلی توضیح دهند که سکان‌دار اجرایی کشور باید کسی باشد که مسیر انقلاب را طی کند.

وی با بیان این‌که رییس‌جمهور باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، ادامه داد: کسی که می‌خواهد سکان‌داری کشور را به دست بگیرد، باید اهل تقوا باشد، اما کافی نیست، ما انسان متقی زیاد داریم اما به درد کشور نمی‌خورند، باید شرایط جهانی و منطقه‌ای را بشناسد و تخصص‌های لازم را برای ریاست جمهوری داشته باشد اما این‌ها کافی نیست.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم خاطرنشان کرد: رییس‌جمهوری اسلامی ایران که امید مستضعفان جهان به او است باید در قد و قامت انقلاب و نظام اسلامی باشد، آن که انقلاب اسلامی را یک ابرقدرت جهانی نمی‌داند، شخصیت مناسبی برای ریاست جمهوری نیست.

وی با بیان این‌که نباید برخی بگویند که سیاست‌های جهانی را رهبر معظم انقلاب تبیین می‌کند، ادامه داد: ما چالش در دوره‌های گذشته را با رهبری انقلاب دیده‌ایم، باید کاندیدای مورد نظر به دنبال برتری موازنه به نفع انقلاب اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این‌که چانه‌زنی در موازنه کنونی جهانی را هر کسی می‌تواند انجام دهد، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم آنان که آرمان‌های انقلاب اسلامی را قبول ندارند، از مفاهیم مورد قبول همه مردم مانند اعتدال، تنش‌زادیی سوءاستفاده کنند.

وی گفت: امام خمینی(ره) بی‌تردید یک انقلابی تمام‌عیار بود، اگر انقلابی بودن مخالف با اعتدال است، این تفسیر غلطی از اعتدال است، نقطه مقابل اعتدال انقلابی‌گری نیست، غرب مقاومت را به تروریسم متهم می‌کند و نباید گذاشت این اتفاق بیفتد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این‌که نباید اعتدال را در برابر انقلاب قرار داد و باید گفت خروج از انقلابی‌گری خروج از اعتدال است، اظهار کرد: رییس‌جمهور باید انقلاب اسلامی را فهم کند و درگیری تمدنی غرب با اسلام را درک کند و به دنبال حل این چالش با غرب باشد نه این‌که در چارچوب‌های موجود به دنبال حل مسائل باشد.

وی گفت: اگر رییس‌جمهوری بخواهد رفاه عمومی را به قیمت دست برداشتن از کرامت انقلابی و عزت اسلامی تأمین کند، خیانت کرده است و نه تنها خیانت کرده است بلکه به یک وضعیت ثابتی هم نمی‌رسد، اگر بخواهیم در چارچوب موازنه جهانی حرکت کنیم، اعتدال و عقلانیت مطرح‌شده در این دیدگاه غلط است و باید به دنبال عدالت و حل مسائل اجتماعی در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی که بر غرب برتر است، بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این‌که اگر از مقاومت دست برداریم، نمی‌توانیم یک توسعه پایدار ایجاد کنیم، اظهار کرد: استکبار و دشمنان به دنبال شکست انقلاب اسلامی و تجزیه خاورمیانه هستند، اگر کسی خیال کند می‌شود از طریق ابرقدرتی آمریکا به حقوق خود برسیم، یک توهم بیشتر نیست.